'Show us more'...

schreef Lupineke al in haar reactie op mijn vorige blogje. 
Dank jullie wel voor alle felicitaties!

Maar waar ging het dan om, wat valt er dan te 'showen'?


 Een jaar geleden bedacht ik mij (klik) om voor mijn dochter een deken te gaan haken. Het beloofde een pittig studeerjaar te worden en zo werkte ik op mijn manier een beetje met haar mee. Dat wist zij overigens niet dus dat gaf er nog een extra spannend tintje aan. Steeds als ik aan het haken was en ik hoorde dat er iemand beneden kwam...snel snel een ander werkje op mijn schoot. De rest van het gezin was wel op de hoogte dus het heeft nog voor heel wat pret gezorgd. 


45 blokken ging ik haken en nu eens niet in het blauw! 


 Omdat ik geen stress rond de deken wilde hebben maakte ik een schema zodat ik de deken ruim op tijd af zou hebben. 


 Nou dat schema werkte niet echt maar toch had ik de deken al een paar weken netjes opgevouwen in de kast liggen (op slot!!) voordat zij de uitslag kreeg. 


  Ik heb enorm genoten van het haken van de blokken. Ik heb ook heel veel over het haken geleerd, veel inzicht gekregen hoe en waarom zo'n patroon nou zo in elkaar steekt.




En gelukkig werd het een feestdeken (bij een minder leuke uitslag zou het een troostdeken worden ;)). De verbazing was groot...ze heeft het echt niet gemerkt! Ach..het arme kind heeft ook zo hard gewerkt..dan kun je nog eens iets stiekems doen ;).


 En jullie zien het...iedereen is er blij mee!!

Reacties

  1. Ik vind het een super mooie deken, prachtige subtiele kleuren. De bloemen óp de bloemen maken het echt speciaal.Leuk hé zo'n stiekem werkje
    Gelukkig dat iedereen er blij mee is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Even genieten zo laat op de avond ;o)
    Wat een mooie zachte kleuren bij elkaar !
    Prachtig hoor ... en de foto's zo mooi met de lieve "poezebeesten":o))
    ook een leuk verhaal erachter ... en goed afgelopen ... voor allebei ;o)

    Fijn dat je ze met ons deelt !
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige deken is dit geworden!
    Prachtig en zo subtiel in deze kleuren...
    Heerlijk dat het een feestdeken kon worden; van harte met je dochter!!
    Ik ben zelf een echte granny-fan en dacht altijd dat de laatste rand van elk vierkantje dezelfde kleur zou moeten hebben voor de rust in je deken. Maar kijk nu eens hoe mooi rustig deze deken is geworden...! Weer wat geleerd...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, wat is-ie prachtig geworden Petra!! Leuk dat je hem ons nu helemaal laat zien, ik was superbenieuwd naar het resultaat...! Wat geweldig dat je DD helemaal niks in de smiezen had, hi hi! En ook dat je lekker ruim op tijd klaar was, want deze deken is qua sfeer zo mooi en relaxed, daar zouden geen stressvolle steekjes in horen te zitten! Echt mijn complimenten, ik vind hem schitterend! Lieve groet Lupineke!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk om zo iets moois te maken voor je dochter,
    en dan zo lekker geheim weten te houden, dat geeft het een extra tintje.
    En hij is echt geweldig ik vind de kleuren die je er voor gebruikt hebt he;lemaal top.
    Knap werk hoor !!
    groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh...echt prachtig zeg. Zachte kleuren en wat een mooie patroonjes voor de blokken.
    Wat een verrassing voor haar. Leuk is dat hè!
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lief cadeau voor je dochter. Het is een prachtige plaid, daar zal ze blij mee zijn. Wat zal ze ervan opgekeken hebben dat je het stiekem hebt gemaakt.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat is hij mooi!!! Wat zal ze blij zijn hiermee,..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig geweldig kado. Ze zal er heel blij mee zijn. Prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De deken is erg mooi geworden!
    Wat zal ze er blij mee zijn!! (en met de goede uitslag natuurlijk, gefeliciteerd!)
    Leuk om de deken als verrassing te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Petra,
    Nog van harte gefeliciteerd met het slagen van je dochter, fantastisch! Wat heb je een mooie deken voor haar gemaakt, de kleuren zijn zo mooi...
    Ik zie dat je verschillende patroontjes hebt gebruikt, heb je die uit een boekje gehaald? Ik vind het een prachtig kado!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beste Petra,
    Via het blog blij-dat-ik-brei ben ik op jouw site gekomen - heel erg leuk! Wat een prachtige deken met hele mooie kleuren is het geworden. Welk garen heb jij gebruikt? Kom je ook eens in mijn "haakwereld" kijken? Groeten van Anna.

    http://annashaakwerk.blogspot.com
    anna.valk@online.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou dat was een dubbel feest een deken die prachtig is en een geslaagde blije dochter denk ik groet marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ooooh Petra wat enig dat we deze prachtige deken zo uitgebreid kunnen bewonderen, hij is schitterend en ja hoor, meteen krijg ik weer zin om te haken, maar dat kan even niet, eerst de sokken afbreien.
    Liefs en groetjes van Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat mooi Petra enig om dit als verassing te doen voor haar,ik loop ook al zo lang te denken om een deken te haken. Maar welk motief ik vind zoveel blokken mooi.

    Dus alle kleurtjes maar verzamelen. Catania restjes. En ik denk nog wel even door. Is leuk om in mijn vakantie te doen.

    Ik hoop dat ik er dan uit ben, welk motief.

    Maar die van jou is prachtig ze zal er heel lang plezier van hebben.

    Fijn weekend José

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oooohhh! wat MOOOOIII!! Wat een prachtig kado voor je dochter!
    Van harte gefeliciteerd trouwens! Goed hoor: VWO!
    Ik ben voor mijn jongste dochter ook een deken aan het haken, alleen is zij wel op de hoogte.
    Is er ergens online te vinden hoe ik de blokken straks mooi aan elkaar kan haken?
    Lieve groet, Silvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het is echt gewoon heel mooi geworden, wat een geweldig kado..........

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige deken! Mooie subtiele kleuren. Het verhaal eromheen is om van te grinniken! Doet me denken aan een trui die ik ooit eens voor mijn man gebreid heb. Ook dat moest een geheimpje blijven. Ik breide maar door en mijn oudste dochter (toen een jaar of 7) zei steeds maar dat het een jurk voor haar zou worden. We hebben het tot het eind toe geheim kunnen houden. Manlief vond de jurk telkens erg mooi. Een verrassing voor hem toen het uiteindelijk zijn trui bleek te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh, wat een mooie deken! Zou zo je dochter willen zijn!

    En die kleuren, prachtig..... ben ook een Granny deken aan het maken maar somberder, krijg er al spijt van, ik bewaar dit blogje, leuk voor een volgend project!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Amai wat een mooie deken ! ik vraag me steeds af waar jullie de wol en de patroontjes
    vandaan halen ?
    misschien kan jij me helpen ? Ik zou ook zo een deken willen maken !!!!!
    mijn email : luyten.gerd@gmail.com
    alvast merciekes !
    groetes van Gerd uit Mortsel in Belgie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...