maandag 15 september 2014

Moedertje natuur...

in ál haar pracht. 

Zó veelzijdig, zo gracieus...


als spiritueel rustpunt in mijn leven, mijn lieve leven...


Te midden van de natuur ontspan ik, zet ik de dingen weer op een rijtje...
ervaar ik troost.


Raak ik vertederd ...


en geniet ik van een eindeloze rust...


De natuur zorgt voor een gezonde dosis humor...die moestuin is toch écht veel lekkerder ;)


Ik voel betovering door de weerspiegeling in het water. 
Ik ben er dol op..kan er maar geen genoeg van krijgen!


Hoe kundig, hoe slim de mens ook kan zijn....
hoezeer de mens ook in algehele maakbaarheid van het leven gelooft...


de schoonheid en kracht van moeder aarde is niet te evenaren.


Op geen enkel punt...
de schepping van de mens kan er niet eens aan tippen.


 

Vrijheid, verbondenheid...


een puur 'zijn'.


En...de natuur kent geen enkele vorm van wrok of boosheid naar de mens toe.

Hoe wij als mens vaak met de aarde omgaan, hoe onherstelbaar soms....
 zonder enige schaamte.

Zij schenkt ons elk jaar, elk seizoen weer liefdevol haar gaven.

Wat wij haar ook aandoen...een rijkdom is wat wij terug ontvangen.


Met een diepe buiging en groot respect zeg ik...



Dank u wel lieve Moeder Aarde.


11 opmerkingen:

  1. Hoi Petra,
    Wat heb je dit ontzettend mooi geschreven... Een prachtige ode aan moeder aarde...
    Prachtige foto's ook, ik vraag me af waar je was...?
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het helemaal met jou eens. Als wij de natuur niet hadden was de aarde wel heel erg leeg en kaal. Hele mooie foto's ik heb genoten.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, prachtig Petra... ik word er helemaal stil van.
    Jouw woorden en beelden laten ons voelen en zien waar het werkelijk om draait!
    Waar jij (en zo veel anderen met je) je werkelijke kracht en verbondenheid vandaan haalt..
    Zo herkenbaar!! Dank je voor dit mooie logje, dikke knuffel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat heb je prachtig verwoord Petra.
    De natuur is prachtig, maar ook wreed, maar wel perfect.
    Jammer dat zoveel mensen daar geen respect voor hebben.
    Maar laten we er vooral van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan me helemaal vinden in jouw verhaal. De natuur ervaar ik ook als een groot geschenk. Een waardevol iets om intens dankbaar voor te zijn.
    Wat een práchtige foto's!
    Warme groet,
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw wat een mooie natuur hebben wij hier in nederland he?lekker genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig stukje, en wat een heerlijke foto's! Ik ervaar het net als jij, heb het ook zo nodig soms!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi geschreven en prachtige foto's !

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...