Tunisch haakfeest...

Errug leuk hoor....
een poncho haken...


maar...ehhh...zó saai...soms dan hé.

Tijdens mijn favoriete serie (klik) kijken is het reuze handig.
Blik op de tv en verstand op nul...en de stokjes komen vanzelf op hun plaats.


Maar zo af en toe heb ik ook wel zin in een iets meer
..hoe zal ik het noemen...
uitdagender haakwerk.

Op Instagram (klik) kwam ik al foto's tegen van haken met een lange haakpen
ofwel Tunisch haken.


Yep...dat leek mij wel leuk...zo'n mooi gelijkmatig resultaat.
Daar hou ik wel van.
Maar..hoe haak je tunisch? (ik dacht eerst eigenlijk dat het haakwerk uit Tunesië was ;))

Youtube zou youtube niet zijn of er is wel een filmpje over te vinden


Wowwww...wat een duidelijke uitleg...zó fijn.
Zij hielp mij trouwens ook al eens eerder met de stersteek (klik).
Barbara heeft ook een blog, kijk maar hier (klik)

Nou...ik snap het..aan de slag!


Leuke gekleurde Tunische haaknaalden vond ik weer hier (klik) en 
die waren zo snel in huis dat ik mijn geduld niet op de proef hoefde te stellen.

Wat gaat het worden?? Een kussentje...daar kun je er nooit genoeg van hebben ;).


En omdat ik nog steeds in de kleurenmodus ben


 koos ik de bolletjes katoen die ik samen met Mirjam (klik) kocht tijdens onze gezellige blogdate.
Jaaa...dat Blogland is écht leuk!

Eenmaal begonnen merkte ik al snel....dit is leuk...dit is héél leuk!
Het gaat nog niet zo snel maar dat geeft niks...


ik denk dat het tijd wordt voor een nieuw kleurtje ;)

Dussss ik haak nog even door!

Reacties

  1. mooi weer Petra wat lijkt dat anders zoveel steken op een naald

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je dit mooi in beeld gebracht. ik herken het wel, een routine handwerk dat een beetje saai wordt. Zo is het uiteindelijk met alles. Gelukkig heb je weer een uitdaging voor jezelf gevonden.
    Hartelijke groet
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig al dat mooie haakwerk en die lieve kleurtjes. Jammer genoeg heeft een dag maar 24 uur en moet een mens kiezen maar anders!!!!!
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjonge jonge ik blijf aan het klikken bij jou! ;-))
    Maar leuk om overal even te kijken. Dat Tunisch haken moet ik ook maar eens gaan doen het ziet er prachtig uit! Je poncho ook trouwens! :-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk!
    En een leuke afwisseling op de omslagdoek! ;-)
    Fijn hé, al die leuke dingen om te doen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zie ik hier mooie kleurtjes voorbij komen. En dan maak je ons ook nog warm voor het tunisch haken. Wat een mooi effect. Ik heb een pop met kleertjes aan die ook tunisch gehaakt zijn. Ik dacht dat het gebreid was, maar kon de steek al niet thuisbrengen.
    Maar je omslagdoek gaat ook mooi worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het ook zo'n mooie steek!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk, tunisch haken! Ik heb het vroeger al eens gebruikt voor een babyjasje, maar zulke mooie kleurtjes haaknaalden waren er nog niet. De kleurtjes van je garen zijn trouwens ook erg leuk!!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi handwerkje! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. IK wens je een heel fijn weekend ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oeh dat ziet er leuk uit! Wil ik ook wel eens gaan proberen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooi hoor,ik heb dit vroeger op school geleerd,maar al zoooo lang geleden ,ik kan het niet meer,of ja misschien ook op you tube kijken

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...