zondag 5 maart 2017

Toch wel toffe 'toffetas'...


Ik ben een mens van duidelijke patronen, kloppende recepten...
daar word ik blij van...als iets klopt!


Hoewel ik bij een recept wel redelijk inzicht heb dat iets niet klopt...
bij een patroon mis ik dat stukje helderheid. 😉

En dus vond ik gedurende het haakproces van de 'toffetas' van
byClaire (klik voor het patroon) deze tas verre van tof!


Eigenlijk werd mijn verlangen om hem in een verdwijnhoekje te smijten steeds groter.
Want...het klopte niet...de rechte lap werd schever dan scheef en mijn lap was ook een stuk kleiner.
Nu niet meteen die lieve Claire als boosdoenster zien hoor...
neeuuhh, haar patroon klopt zeker...zoals ik van haar ben gewend!


Maar...ik had ergens op een blog een variatie van dat patroon ontdekt en dát leek mij wel leuk.
Zo gezegd, zo gedaan...dacht ik.


Leuke voering erbij gezocht, het mooie maar best wel prijzige
byClairegaren gekocht, rotan hengsels...

Let's start!


Nou...gelukkig dan maar dat alles bij elkaar toch wel een prijskaartje had...
want anders was dat vergetelhoekje zomaar waarheid kunnen worden.

Uiteindelijk bleek het met mijn inzicht toch wel mee te vallen en wist ik er
een tas van te maken die...
yeahhhh...ik toch eigenlijk best wel heel tof vind!


Er kan echt veel in en hij draagt ook fijn.
Dussss...eind goed, al goed...


ja toch Mo? 💙



11 opmerkingen:

  1. Wauw, wat is die gaaf geworden, goed je hem heb afgemaakt, want het is nu een beauty.
    Geniet ervan, nog een gezellig zondag
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed dat je door gezet hebt, hij is prachtig geworden! Ik vind het stofje aan de binnenkant ook zo mooi. Het komt me zo bekend voor? XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is ondanks alles heel erg leuk geworden. Prachtig, dat stoje als voering.
    Groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vervelend voor jou, fijn voor mij, want nu weet ik dat ik dus beter gewoon het byClaire patroon kan volgen ;-) Ik vind hem wel super leuk geworden! Het stofje combineert heel goed met de buitenkant. Mooie frisse foto's heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Petra,

    I vind de tas prachtig. Ik ben kennelijk geen haakster (ik kan het wel), maar voor zo een mooie tas zal ik het wel doen.
    Mijn complimenten!

    Een warme groet Octavia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed dat je hem niet in een hoekje hebt gegooid, zo 'n mooie tas!
    En het binnenstofje matcht er prima bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh wat is-ie uiteindelijk geweldig mooi geworden Petra! Ik vind het dapper van je dat je toch bent doorgegaan ;o) Complimenten!! Dat stofje lijk ik te herkennen, klopt dat? Van het grote Zweedse warenhuis? Super mooi gedaan, vooral veel plezier er mee!! Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een dapper doorzettings vermogen en een super tas erbij

    BeantwoordenVerwijderen
  9. die tas is echt super mooi geworden,super gedaan hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind je tas prachtig en had al zo'n idee dat het een Zweeds stofje was. Het past er erg mooi bij.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!