zondag 16 augustus 2015

868 foto's...


en nóg waren er veel momenten dat ik dacht....
'ai, dat zou een mooi plaatje kunnen zijn' of 'waar kan ik hier stoppen voor een foto'???

Op de boot op weg naar Newcastle...eigenwijze meeuw vaart lekker een stukje mee!


Ach...nu lijkt het net alsof ik ontevreden ben en nee, dat zou niet eerlijk zijn.
Want wát heb ik genoten...twee volle weken in Engeland.

Onze knusse cottage in Mawbray

  Dit jaar geen 'douce France' maar het noorden van het Britse eiland. 


Als toch wel lichtelijk Francofiel moet ik eerlijk bekennen dat ik het 'joie de vivre' gevoel deze vakantie niet echt had.

Onze liefste buurvrouw ;)

 Jullie weten wel...dat gevoel wat je hebt als je door een oud Frans dorpje slentert, de Franse taal..een sierraad op zich, de geur uit de boulanger op elke hoek...

Kathedraal van Carlisle

de mooie oude kerken waar je je dankbaarheid nóg intenser kunt voelen, de Franse zon die alles nog zoeter doet ruiken. 

Nu was dat laatste al een beetje moeilijk dit jaar want oeff...wat was het koud daar in het Lake District.


Slagregens en gierende wind kwamen voorbijen een middagtemperatuur van 13 graden werd gemeten!


 Het voordeel van al die regen...fraaie plaatjes!


 Maar een Engels gezegde is 'Four seasons a day' en dus zagen wij tussen prachtige wolkencreaties ook regelmatig de zon. 

 
 Koud bleef het maar de truien en sjaals waren gelukkig ook ingepakt ;).

Nog nooit...ben ik op vakantie zó verrast...nog nooit ben ik zó geraakt door de pure schoonheid van een land.


 Zowel aan de kust als in het bergachtige merengebied maar ook in het prachtige Schotland.


De oude muurtjes die de talloze schapen omhulling bieden.
 

Zoveel weidsheid...


 vergezichten die adembenemend mooi zijn.


 Overal om je heen...waar je ook kijkt zie je schoonheid.
 

 En wat ook zo fijn is..je kunt en mag bijna overal wandelen. 

Zomaar tijdens het wandelen duiken er twee schapen uit de struiken...waar is mijn camera??!! ;)

 Heel veel wandelroutes bieden je de kans om van de weg af het echte Engeland te ontmoeten.


De natuur is voor mij absoluut voeding voor mijn ziel...


na deze vakantie is mijn ziel dankbaar en weldoorvoed!


20 opmerkingen:

  1. Als echte Anglofiel zit ik te genieten van dit log. Geuren en kleuren roep ik op, in mijn gedachten is het nooit ver weg. Dank voor deze mooie platen. Mijn hart maakt een sprongetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De natuur is schitterend, ik zou er ook best eens heen willen. Alleen zouden we dan mooi weer mee moeten kunnen nemen.
    Bedankt voor het meegenieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi..... dat het vaak regenachtige weer er niet meer toe doet..... volop genieten.....
    Dank voor je mooie fotoverslag.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldige foto's, ik heb genoten bedankt dat je het met ons deelde.
    Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterend !!!
    Voor mij geen Frankrijk hoor, maar dit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's, Petra! Ik ben het helemaal met jou eens dat de natuur voeding voor de ziel is.
    Hier wil ik ook graag eens naartoe gaan, bedankt om ons te laten meegenieten!
    Groetjes,
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat ongelofelijk mooi Petra, ik snap het helemaal!! Ook ik wil al jaren naar Engeland/Schotland op vakantie, maar als puntje bij paaltje komt kiezen we toch elke keer weer voor Frankrijk ;) Je foto's zijn echt smullen, wat een schitterende plaatjes.. voeding voor de ziel, je zegt het prachtig! Nu wil ik echt!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig ja engeland trekt mij ook ,maar blijven dit jaar toch in nederland ook heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat had toch niemand beter en mooier kunnen omschrijven.. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie omgeving! Heerlijk om zo even twee weekjes bij te komen..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohhh...ik zwijmel helemaal weg bij je prachtige verslag...
    Moooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit is weer Genieten met een dikke hoofdletter hoor. Maar dan ben ik ook een echte Anglofiel. Ik zou er zo kunnen wonen, dat weet ik zeker. Prachtig mooi vind ik het er, net als jij al zegt, om elke hoek weer een mooi uitzicht. Ik ben heel blij dat je er ook zo van genoten hebt, al was het bitterkoud, zo te lezen. Je hebt pech gehad, wij hadden net nog het laatste restje mooi weer denk ik...
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goed geschreven en hele mooie foto's!
    Groetjes, Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is Engeland toch prachtig! Dank je wel voor de 'rondleiding'! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bij ons is het de laatste jaren Zweden en een uitstapje naar een ander land voelt toch anders, al geniet ik er wel van. Engeland zou ik ook graag eens bezoeken, maar zie op de blogs zoveel moois van verschillende gebieden dat een keuze maken nog moeilijker wordt. Ook dit gebied vind ik weer prachtig. Zo leuk die schaapjes die daar zo op het pad komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Petra, wat heb je mooie foto`s gemaakt van je vakantie, helaas heb je ook koud weer gehad dat is natuurlijk minder leuk. Je hebt ondanks het minder mooie weer prachtig weer plaatjes gemaakt. Wij hebben gefietst in Drenthe en Friesland

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie foto's. En een herkenbaar verhaal. Ik ben ook gek op Frankrijk, maar regelmatig trekken we de Noordzee over. Schotland is ook onze favoriet. Ruimte en rust, zoals ook goed op je foto's is te zien. Ik hoop dat je er nog veel naplezier van hebt.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!