maandag 20 juni 2016

De ideale mix...


Ik houd van de natuur...
dat is voor velen van jullie waarschijnlijk geen echte verrassing.

 
Maar bij sommige tafereeltjes wordt het 'houden van' ruim overstegen.
Dan noem ik het eerder grenzeloze verliefdheid!


Een liefde die zomerse herinneringen oproept van lang lang geleden...
bijna Hemels.

De eenvoud van de klaproos met haar rijke rood/oranje kleur...


gemixed met het échte blauw van de korenbloem...


omhuld door mooierdanmooi fris lentegroen.

Een pittige kleurrijke combinatie die al mijn zintuigen prikkelt.

 
De wind doet er nog een schepje bovenop...daar in de berm langs de weg.


Ik hoor geen auto meer...ik zie geen mensen.


Ik kan niets anders doen dan thuis aan mijn tekentafeltje
 mijn gevoel enigszins vorm te geven.


Kleurrijk, lieflijk...


wat een pure verwennerij!



19 opmerkingen:

  1. Wauw, wat prachtig, zoveel kleur maakt deze druildag weer helemaal vrolijk.
    Ik vind je tekeningen mooi, kan me helemaal voorstellen dat je van de wereld bent als je daar mee bezig bent.
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, klaprozen en korenbloemen en soms nog met wilde margrieten ertussen, echt genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo prachtig he die klaprozen, tja en die blauwe ik weet niet wat het zijn, jij? Toevallig vorige week met mijn wandelclub kwamen we hier in Nootdorp op het dijkje precies hetzelfde schouwspel tegen. 1 van de dames heeft foto's gemaakt maar ze nog niet doorgestuurd. Je hebt me met doodelen wel geinspireerd, ga ook eens wat stiften etc... aanschaffen, heerlijk voor de vakantie. Oh jee weer een keuze erbij, quilten haken lezen doodelen....???
    Fijne dag en ik hoop dat de zon zich weer snel laat zien. Ik zo eerst vergadering op mijn werk en dan snel naar de Paagman bij jou, moet nog steeds mijn bonnen opmaken, niet verkeerd.
    Groetjes en liefs Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een weelde daar bij jou, knap om zo te kunnen tekenen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. "Van de kleine dingen in het leven genieten" is aan wat ik meteen moet denken als ik jouw foto's zie. Prachtig! Wij hebben vaak niet veel nodig. Maar dat is in de huidige tijd niet meer vanzelfsprekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's!!
    Wie niet van natuur houd gaat vanzelf ervan houden als je dit ziet,...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is zeker verwennerij
    klaprozen vind ik zowiezo mooi ... en dan de mix zo mooi met korenbloemen :o))
    Leuk dat je het deelt met ons !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. erg mooie kleuren he die bloemen,ja daar kan ik ook van genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  9. WOW! Waar zie je dat nog... deze combi is echt geweldig!! Ik snap helemaal dat je hier nog dagen mee 'rond' blijft lopen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig! Leuk ook om er een filmpje van te maken! De kleuren zijn heel mooi samen, jammer dat je niet stiekem wat klaprozen in een vaasje kan bewaren hihi. Ik vind je tekening ook super, mooi om de kleuren terug te laten komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw Petra, wat een prachtige tekening!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik deel je gevoel, klaprozen en korenbloemen. Zo mooi! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel erg mooi! Juist door het contrast, passen deze twee zo mooi bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ...........zucht..........

    Prachtig hé? Daar blijf je toch naar kijken...?
    En dan ook nog creatieve inspiratie krijgen...fijn joh! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!